dimecres, 6 d’abril de 2011

ACTIVITAT 8: Què pensem sobre el desenvolupament intel·lectual d'un infant d'entre 0 a 6 anys?

La Intel·ligència Sensoriomotriu

1. En el moment del naixement el nadó disposa d'un muntatge hreditari compost per reflexos, postures i sensacions, per tant podem parlar de Exercici dels Reflexos. Un d'ells pot ser el reflex de succió.




2. Les primeres accions anticipatòries són les que preparen la intl·ligència.
3. Posteriorment efectuen les reaccions circulars primàries que són accions centrades en el seu propi cos en un intent de reproduir uns efectes que inicialment ha produït per atzar.




4. Les RCS estàn orientades cap al món exterior i en elles és basa l'exploració dell mateix.
5. Les reaccions circulars secundàries prolonguen directament les RCP i tendeixen a la repetició d'esquemes coneguts  aplicats al món exterior.
6. No hi ha permanència d'objecte, però es comencen a trobar indicis clars de la conducta de buscar i demostra habilitat per trobar un objecte parcialment amagat.








7. Hi ha una gran diferència en la coordinació de dos esquemes en un acte únic amb l'objecte d'aconseguir un fi no directament accessible al subjecte en un primer moment.








8. L'infant participa activament a través de les seves reaccions terciàries, que són les accions centrades es en medi que ell reparteix introduint-hi modificacions per experimentar-ne els efectes i comprovar-ne els resultats.






9. Én la intervenció de nous mitjans per combinació mental és caracteritza perquè les accions i conductes dels estadis anteriors són complementades amb conductes noves: intervenció, com a conseqüència de la combinació mental, i la representació.
10. Accedeixen a la representació que és l'evocació d'un objecte, situació o esdeveniment que pot no estar present per una cosa que ocupa el seu lloc.



La Intel·ligència Preoperatòria



1. En aquesta fase apareix el egocentrisme que és la dificultat de diferenciar el món interior i el exterior. L'infant està centrat en sí mateix.

2. Apareix la representació ja que substitueixen objectes, persones, animals o situacions per qualsevol cosa que ocupa el seu lloc.





3.  Té preconceptes o conceptes que són les nocions que l'infant lliga a la utilització de les primeres paraules amb valor representatiu que adquireix.

4. El seu raonament només té en compte una part del fet o la situació i acaba fent inferències de particular a particular.



5. Apareix el pensament intuïtiu ja que augmenta la coordinació de les relacions representatives, per la qual el raonament aconsegueix un progressiu greu de reversibilitat.





5 comentaris:

  1. hola carmela:
    las argumentaciones con las imagines estan muy claras,facil de entender.

    ResponElimina
  2. Hola!
    m'agrada molt el teu resum, ja que destaques el més important i està ben redactat.
    Crec que haguesis pogut destacar la fita més important amb negreta, per fer-ho més fàcil al moment de llegir-ho.
    Però crec que no hauries de canviar el contingut, està molt ben palntejat.

    ResponElimina
  3. hola Carmela!!!
    crec que les teves fites són molt directes i clares i la foto fa que encara s'entengui molt millor les explicacions que has posat al costat.
    En la etapa sensoriomotora les fites son bastant semblants a les meves en canvi a l'altra etapa has destacat més el raonament, cosa que jo no.
    En conclusió, les teves fites estan força bé.

    ResponElimina
  4. Hola Carmela!!
    Creo que el hecho de poner fotos en las argumentaciones enriquece mucho todo el texto.
    Veo que tus comentarios son estructurados y claros, segun los items de Conchi, yo lo he puesto un poco mas general hablado segun cada estadio, pero la forma que has hecho tu me gusta.

    ResponElimina
  5. Hola Carmela!!!
    crec que els teus comentaris sobre les fites són molt adequades i cares i, les ematges que has fet, estan molt ben relacionats amb cada etapa. Així crec que després de llegir-me les fites que han fet els nostres companys, vic que tots gaurebé ens hem fet les mateixes explicacions, i son bastant semblants als demés. Però per l'altra banda, jo penso que estaria moltbe, se ho fessem diferent entre nosaltres, perquè d'aquetsa manera ens reflixionem sobre el que té més importància.
    en conclusió: les teves fites m'han agradat molt.

    ResponElimina